#PemilihanUMNO: Bubarkan UMNO tiada dalam kamus politik saya - Zahid

#PemilihanUMNO: Bubarkan UMNO tiada dalam kamus politik saya - Zahid
#DSZH4PresidenUMNO

SEREMBAN — Naib Presiden UMNO yang menjalankan tugas-tugas presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau tidak akan membenarkan sama sekali untuk UMNO dibubarkan apatah lagi sekiranya untuk menguatkan pihak lain.

Jelas beliau, perkara sebegitu tidak ada dalam kamus politik dirinya.

“Langkah mayat ahli UMNO dulu kalau mahu UMNO sertai mereka. Saya tidak akan mengguris hati orang UMNO.

“Rumah kita sudah terbakar… biarpun tiang rumah kita tinggal 54, saya tidak akan biarkan tiang ini dicabut baik dari dalam ataupun luar,” ujar beliau dalam program sambutan Hari Raya Aidil Fitri dan pengenalan calon pemilihan parti di Sendayan, Negeri Sembilan.

Tambah Zahid, walaupun kini UMNO jatuh tetapi ia masih di dalam gelanggang maka UMNO harus terus bangkit menuju ke hadapan.

“UMNO belum kalah… marilah Wanita… Pemuda.. Puteri… kita hidupkan semula semangat UMNO.

“UMNO boleh bangkit.. UMNO boleh bangun semula dengan syarat kita bersatu sepenuh hati.

“Sekiranya saya terpilih sebagai pemimpin, saya akan bawa Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah) dan KJ (Khairy Jamaluddin) masuk untuk bersama-sama bangunkan UMNO,” ujar beliau lagi.

#PemilihanUMNO: Bubarkan UMNO tiada dalam kamus politik saya - Zahid



http://pakdin.my/tag/pemilihan-umno



Read More

#PemilihanUMNO: Tidak perlu debat calon presiden, kata Mohamad Hasan

#PemilihanUMNO: Tidak perlu debat calon presiden, kata Mohamad Hasan
#DSZH4PresidenUMNO

SEREMBAN — Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan tidak bersetuju debat antara calon diadakan dalam pemilihan parti kali ini kerana ia akan mendedahkan pelbagai isu dalaman kepada umum.

Beliau yang juga calon Timbalan Presiden Umno berkata pemilihan kali ini disifatkan sebagai pertandingan antara keluarga yang seharusnya dijalankan secara baik.

“Tidak perlu debat, kalau dalam rumah tangga pun kita kena pakat elok-elok kerana kita bertanding sesama sendiri.

“Kalau calon ada strategi kukuh tak perlu beritahu orang lain (melalui debat). Ini penting supaya strategi dan langkah Umno tidak dibaca orang lain,” katanya selepas Majlis Sambutan Aidilfitri dan Pengenalan Calon-Calon Pemilihan Umno 2018 di sini, hari ini.

Majlis tersebut turut dihadiri Pemangku Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, calon Timbalan Presiden, Tan Sri Annuar Musa dan beberapa calon Naib Presiden.

Dua calon Presiden Umno, Tengku Razaleigh Hamzah dan Khairy Jamaluddin sebelum ini telah bersetuju untuk berdebat esok.

Sementara itu, Mohamad turut menegaskan agar tidak berlaku situasi memburukkan calon lain semata-mata untuk memperoleh kemenangan.

#PemilihanUMNO: Tidak perlu debat calon presiden, kata Mohamad Hasan


http://pakdin.my/tag/pemilihan-umno



Read More

1MDB: Guan Eng telah membuktikan Arul Kanda betul

1MDB: Guan Eng telah membuktikan Arul Kanda betul
#FaktaBukanAuta #MahathirBapaMalapetaka #MahathirBonekaDap #RinduZamanNajib #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru #LimGuanEngRasuah #MahathirPenyamunForex


Lim Guan Eng berkata bahawa RM3 bilion telah dicuri dari TRX untuk membayar hutang 1MDB.

Beliau juga mengatakan bahawa kerajaan kini perlu menyelamatkan TRX dengan tambahan RM2.8 bilion untuk menyelesaikan projek yang kemudiannya akan mendapat keuntungan kerana ia akan menjana sekurang-kurangnya RM7.6 bilion dalam jualan.

Hanya orang yang 'uneducated' dan mereka yang tidak mempunyai akal logik akan mempercayai Menteri Kewangan kerana dia sebenarnya sedang mempolitikkan untuk menyesatkan rakyat.

Adalah penting bahawa semua orang tahu bahawa projek TRX adalah 100% milik 1MDB dan 1MDB adalah 100% dimiliki oleh Kementerian Kewangan. Mari kita melihat secara jelas..

Seperti kira semua maklum, semua dana 1MDB adalah dari pinjaman. Ini termasuk dana yang digunakan untuk membangunkan projek TRX. Apabila anda meminjam dana, sudah tentu anda perlu membayar pinjaman - inilah yang dilakukan oleh 1MDB.

Apa yang salah dengan itu? Itulah cara setiap pemaju hartanah lakukan apabila mereka meminjam dari bank untuk membangunkan projek. Mereka masih perlu membayar pinjaman dalam masa fasa pembangunan projek.

Apabila projek selesai, pemaju kemudiannya akan membuat keuntungan yang akan meliputi semua kos termasuk kos untuk membayar pinjaman.

Inilah yang dikatakan Guan Eng apabila beliau berkata projek TRX akhirnya akan menghasilkan keuntungan.

Bagaimana pula ia boleh dipanggil 'bail-out' apabila pada akhirnya, anda akan mendapat keuntungan - terutamanya kerana anda adalah pemilik projek itu 100%.

Adakah anda mengatakan bahawa anda 'bail-out' diri sendiri dan anda juga boleh membuat keuntungan?

Apa yang di perkatakan oleh Guan Eng bahawa kita akan membuat keuntungan dari TRX pada dasarnya membuktikan bahawa Arul Kanda tidak berbohong apabila dia berkata 1MDB boleh mengawal hutangnya sendiri dan masih mampu membuat keuntungan dari masa ke masa.

Jadi, tidak semua RM30 bilion lesap, Masih ada projek Bandar Malaysia yang lebih besar yang bernilai sekurang-kurangnya RM20 bilion serta hartanah bernilain bilion Ringgit tanah ayer hitam dan Pulau Indah. Secara keseluruhan, hutang semasa 1MDB akan dilindungi sepenuhnya oleh semua jualan aset yang bernilai ini.

Ini sekali lagi membuktikan bahawa 'lumping' dalam semua liabiliti luar jangka yang juga termasuk pinjaman 1MDB untuk menjadikan angka hutang negara RM1 trilion adalah tipu!

Tolonglah ... Pelabur asing boleh melihat ini walaupun berjuta-juta rakyat biasa Malaysia tidak boleh. Itulah sebabnya mereka terus membawa keluar wang dari Malaysia setiap hari kerana mereka tahu menteri kewangan lebih suka menakut-nakutkan rakyat dan bermain politik dalam semua kenyataannya bukannya menguruskan kewangan negara dan memberikan keyakinan kepada para pelabur.

1MDB: Guan Eng telah membuktikan Arul Kanda betul


Sumber: The Phantom Of The Pakatan Opera

Rujukan:
http://pakdin.my/tag/1MDB
http://pakdin.my/tag/hutang-negara
http://pakdin.my/tag/trx
http://pakdin.my/tag/kementerian-kewangan
http://pakdin.my/tag/lim-guan-eng

Read More

Apa Guan Eng hendak jadikan bahasa Cina sebagai bahasa rasmi Malaysia ke!

Apa Guan Eng hendak jadikan bahasa Cina sebagai bahasa rasmi Malaysia ke!
#MandarinBahasaRasmiKerajaanPakatan #FaktaBukanAuta #MahathirBapaMalapetaka #MahathirBonekaDap #RinduZamanNajib #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru

Sekarang Bahasa Cina menjadi bahasa perantaraan MOF. Dimana tanggungjawap Lim Guan Eng untuk memartabatkan bahasa Malaysia! Dia mengaku berbangsa Malaysia tetapi menafikan hak bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan!

Apek ini dah melalut dari prinsip! Dia sengaja membiarkan DAP menuntut setiap bangsa di Malaysia meninggal akuan sebagai bangsa sendiri terutama orang melayu melupakan diri mereka sebagai bangsa melayu! Sebaliknya mengaku sebagai bangsa Malaysia!

Tetapi sikap Guan Eng mengeluarkan kenyataan MOF dalam bahasa cina membuktikan dia tidak ikhlas mengaku diri sebagai bangsa Malaysia yang sepatut menggunakan bahasa Malaysia sebagai bahasa perantaraan kerana ia merupakan bahasa kebangsaan!

Orang melayu tidak lupa peranan Guan Eng menukar semua jalan dan lorong di Pulau Pinang dengan nama dan bahasa cina bagi menggantikan nama dan bahasa melayu! Sekarang surat-surat rasmi kerajaan pun hendak guna bahasa cina ke!

Sudahlah mahu mengwujudkan kempen rakyat memilih mengaku Bangsa Malaysia tetapi DAP enggan mansuhkan sekolah jenis kebangsaan cina, sekarang hendak angkat bahasa cina pulak!

Apakah bila pelaksanaan bangsa Malaysia diseragankan di seluruh malaysia! maka waktu itu bahasa cina diangkat sebagai bahasa perantaraan? Lu cakap apa tapi lu buat apa apek terowongo?

Itu kisah belum ada PM Malaysia berbangsa cina

Apa Guan Eng hendak jadikan bahasa Cina sebagai bahasa rasmi Malaysia ke!


Read More

Negara hilang berbilion pelaburan kerana tindakan bodoh Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan

Negara hilang berbilion pelaburan kerana tindakan bodoh Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan
Anda dilantik sebagai Menteri Kewangan, tetapi anda langsung tidak melaksanakan tanggungjawap anda.

Anda hanya dilantik sebulan tapi wang negara sebanyak RM6 Billion sudah hangus begitu sahaja.

Anda bersumpah dihadapan YDP Agong kata akan melaksanakan tugas dengan penuh tanggungjawab dan sebaiknya, tetapi itu semua adalah satu penipuan. Kamu telah baca sumpah palsu didepan YDP Agong.

Kamu hanya tahu buat kerja balas dendam sahaja dan langsung tidak tahu urus hal ehwal tentang kewangan dan ekonomi negara. Sedangkan RM6 Billion sudah hangus dan banyak pelabur tempatan telah mengalami kerugian besar, anda masih boleh senyum besar dan mengadakan sidang media tak henti henti. Apa yang di katakan oleh Sdra Anwar Ibrahim adalah benar dan ikhlas.

Kalau kamu suka balas dendam sangat, boleh lah minta Madey bagi portfolio sebagai Ketua Pengarah SPRM , Ketua Polis Negara, Ketua Unit K9 PDRM atau dilantik sebagai Penggali Kubur yang bertauliah. Tiap tiap hari anda boleh korek mana yang anda suka, dan bolih bawa sekali anjing anjing dari Unit K9.

In the history of Malaysia, you are the worst Finance Minister. You are not even 1% of Tun Tan Siew Sin. Only in a short period of 1 month, 6 billion just vanished in thin Air.



Via FB Mejar Huan Penang
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215138424645805&id=1587733405
Read More

Siapa Lim Kit Siang?

Siapa Lim Kit Siang?
#FaktaBukanAuta #MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih

Siapa Lim Kit Siang?


Lim Kit Siang yg lahir di Funan negara China datang ke Tanah Melayu dengan bapak dia ditahun 1957. Mereka dapat ehsan dari org-org Melayu di Batu Pahat Johor. Umur Lim Kit Siang masa tu 16 tahun.

Mula-mula bapak Lim Kit Siang cuma ternak ayam je, tapi kemudian ternak babi pula.

Lee Kuan Yew bersekolah di Batu Pahat. Lee Kuan Yew guru Lim Kit Siang didalam fahaman Kominis & Yahudi.

Dharurat di Malaya bermula dari tahun 1948 & berakhir pada 1960. Selepas tentera British meninggalkan Malaya (sebelum merdeka) komunis semakin bermaharajalela selama 12 hari. Batu Pahat pada masa tu jadi pusat pengganas komunis. Rumah bapak Lim Kit Siang jadi pusat komunis & mereka banyak bunuh orang-orang Melayu, bunuh askar-askar Melayu. Masa umur Lim Kit Kat 18 tahun ditahun 1960 dia dah pakai uniform komunis.

Selepas PRU ditahun 1969, masa Lim Kit Siang jadi Ketua Pemuda DAP dia lah yg mula-mula cetuskan api kemarahan hasut orang-orang Cina halau keluar orang-orang Melayu lalu berlaku pergaduhan antara kaum pada 10 Mei 1969. Tarikh 13 Mei kemuncak peristiwa berdarah 1969 itu.

Dharurat dilaksanakan sebab kerajaan Mageran (pemerintah sementara di bawah Tun Razak) nak selamatkan Lim Kit Siang dari dibunuh sebab orang-orang Melayu diseluruh negara dah marah.

Lim Kit Siang lah yang mula cetuskan sengketa lalu dia hasut orang-orang Cina halau orang Melayu dari Kuala Lumpur. Mereka merusuh disana sini. Orang Cina DAP mula cetus pergaduhan kaum bila mereka bunuh orang-orang Melayu di Setapak, Kuala Lumpur.

Kemudian Mak Minah (dulu yg pernah berlakun bersama-sama P Ramlee Syarifah Hanim, Mariani, & Mahmood Jun dalam cerita Masam-Masam Manis) mati dibunuh didepan panggung wayang Federal Kuala Lumpur.

Sehingga hari ini Lim Kit Siang:
1) Tak nak beritahu dimana dia dilahirkan. Kejap Kata lahir di Melaka, kejap kata dia lahir di Batu Pahat tapi hasil sisatan tiada rekod bukti kelahiran dia di Tanah Melayu.

2) Lim Kit Siang tak mengaku dia cetuskan pergaduhan rusuhan 1969, & kataya dia berada di Sabah masa tu. Diakhbar terpapar bukti gambar Lim Kit Siang berada di Kuala Lumpur masa rusuhan tu.

3) Lim Kit Siang tak pernah ucap terima kasih pada Tun Razak yang istiharkan dharurat untuk selamatkan dia & orang-orang DAP (yang mula cetuskan rusuhan Mei 1969) dari dibunuh pada tahun 1969.

4) Lim Kit Siang tak pernah ucap terima kasih pada keluarga Melayu Islam yang beri dia tempat tinggal masa dia & keluarga dia baru sampai dari negara China dulu.

Org Melayu Islam yang tolong keluarga dia dulu tapi dia sering benci Islam.

Fahaman Komunis dicipta oleh Rothschild (pada tahun 1789) Ketua Yahudi
Semua jenerasi Rothschild benci Islam.

Lim Kit Siang sering menipu & menipu. Kini dia dah jadi Senior Top Dog Pakatan Harapan yang merupakan pemerintah negara kita sekarang secara "Tangan Tersembunyi"

Siapa Lim Kit Siang?

Siapa Lim Kit Siang?




Rujukan:

http://pakdin.my/tag/13-mei
Read More

Rizab Antarabangsa BNM menyusut US$1.6b kepada US$107.9b berbanding sebelum PRU 14

Rizab Antarabangsa BNM menyusut US$1.6b kepada US$107.9b berbanding sebelum PRU 14
#FaktaBukanAuta #PenyamunForex #MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih

Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia (BNM) pada 14 Jun 2018 US$107.9 bilion
Pada 30 April 2018 yang ditinggalkan oleh kerajaan terdahulu US$109.5 bilion.

Hilang US$1.6 bilion.

Apa sudah jadi dengan #MalaysiaBaru

Rizab Antarabangsa pada 14 Jun 2018

Rizab Antarabangsa pada 30 April 2018

Untuk pengetahuan Ringgit juga merudum hari ini kepada RM 4.01 bagi US$1, terburuk semenjak Pilihanraya Umum ke-14. Berbanding pasaran saham serantau terus meningkat. 

Indeks Saham Bursa Malaysia juga merudum dibawah 1,700 mata hari ini kepada 1,692.32 berbanding 1,850 mata sebelum PRU 14.

---------
Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia pada 14 Jun 2018

Rizab antarabangsa Bank Negara Malaysia berjumlah USD107.9 bilion pada 14 Jun 2018. Paras rizab ini memadai untuk membiayai 7.5 bulan import tertangguh dan 1.0 kali hutang luar negeri jangka pendek.

Rujukan:


Read More

Setiap Hari RM300 Juta Hilang

Setiap Hari RM300 Juta Hilang
#FaktaBukanAuta #ManipulasiHutangNegara

Itu angka yang menakutkan sejak PH menjadi kerajaan di Putrajaya. Keyakinan pelabur dan komuniti perniagaan terhadap kredibiliti kerajaan PH makin hilang.

Mereka melihat sendiri bagaimana angka dimanipulasikan. Komuniti perniagaan percaya pada kredibiliti Moody's berbanding kenyataan "flip flop" Menteri Kewangan yang tiba tiba "disucikan" daripada pertuduhan rasuah di mahkamah.

https://www.thestar.com.my/business/business-news/2018/06/13/moodys-maintains-malaysia-debt-burden-at-50pt8pct-of-gdp/

Penjualan saham Malaysia oleh pihak asing meningkat kepada RM1.21 bilion minggu lepas daripada RM903.1 juta minggu sebelumnya.

Secara purata, Malaysia kehilangan RM301.5 juta setiap hari pada minggu lepas berbanding RM180.6 juta setiap hari seminggu sebelumnya.

Penjualan asing itu kini telah berlarutan kepada 28 hari pasaran berturut-turut. Ini tidak termasuk RM20 bilion yang ditarik balik oleh warga asing dari pasaran bon kita sejak PRU14.

Sejak dua minggu yang lalu, Menteri Kewangan kerajaan PH terus mengatakan bahawa data kewangan dari institusi asing tidak tepat. Lebih teruk Menteri Kewangan PH itu mendakwa Moody’s juga tidak tahu keadaan sebenar masalah kewangan Malaysia.

Menteri Kewangan PH yang pernah digelar Umar Abdul Aziz itu suatu ketika dahulu, kemudian membuat "pendedahan" dan membayangkan bahawa rakan dagangan terbesar dan pelabur asing terbesar Malaysia telah terlibat dalam rasuah dengan kerajaan sebelumnya untuk menipu rakyat Malaysia berkenaan kedudukan sebenar kewangan negara.

Kemudian, Menteri Ekonomi baru PH, Azmin Ali memberitahu Financial Times UK bahawa keseluruhan ekonomi Malaysia berada dalam keadaan bermasalah dan beliau datang dari negeri terkaya untuk memegang jawatan di negara muflis.

Kalau begitu kenapa lepas jawatan jadi MB Selangor dan hendak jadi Menteri EPU? Buat apa pegang jawatan di negara yang muflis?

Pada dasarnya, dua menteri utama kerajaan PH ini yang bertanggungjawab terhadap ekonomi Malaysia telah secara sengajanya memberitahu dunia bahawa data Malaysia tidak boleh dipercayai, negara terbesar yang membeli eksport Malaysia terlibat dalam rasuah dan negara kita sudah muflis.

Bagaimanakah mesej-mesej tersebut akan membantu menanam keyakinan dalam ekonomi kita?

Tidak membantu langsung. Malah menggalakkan lagi pelabur daripada mengeluarkan duit dari Malaysia. Itu yang hilang sampai RM300 juta sehari itu.

Tengok ucapan Perdana Menteri PH pada malam Hari Raya. Ucapan yang tidak macam ucapan Hari Raya, masih lagi hendak berpolitik. Entah siapalah sediakan teks ucapan tersebut. Entah entah DAP agaknya.

PM kerajaan PH suruh rakyat berjimat dalam ucapan tersebut. Sedangkan akhbar Nikkei Asean melaporkan syarikat San Miguel (anak PM PH) ingin membeli beberapa aset negara. Amat kontradiks sekali.

Rakyat disuruh ikat perut. Rakyat disuruh hulur derma. Rakyat disajikan dengan cerita persepsi kononnya negara banyak hutang dan sebagainya. Sedangkan syarikat anaknya sendiri diam diam hendak membeli aset negara.

Bagaimana boleh jadi begitu? Tentu Rafizi lebih mengetahui dan pakar tentang San Miguel ini. Gas masak rakyat naik harga, tol tidak dimansuh, harga barang tidak turun, malah lebih teruk semalam siaran Piala Dunia pun rakyat kena tipu.

Rakyat dijanji siaran di TV1 dan TV2 untuk World Cup. Sampai kesudah semalam rakyat kempunan hendak tengok Jerman lawan Mexico. Undilah lagi PH, kan dah kena tipu. Sekarang siapa yang kena "hancing"?

Baru 39 hari usia kerajaan PH, lagi 61 hari nak cukup 100 hari. Sudah macam macam dah rakyat kena tipu.

Setiap Hari RM300 Juta Hilang



Tulisan :
Prof Madya Azizi Aaron
Read More

Tiga contoh yang membuktikan kerajaan #MalaysiaBaru kita masih tidak telus

Tiga contoh yang membuktikan kerajaan #MalaysiaBaru kita masih tidak telus
#MalaysiaMemilih #Fakta Bukan Auta #RegimPakatanHarapan

Berikut adalah tiga contoh yang kuat membuktikan kerajaan baru kita masih tidak cukup telus:

1. PROTON KE-DUA
Lim Guan Eng baru sahaja mempertahankan keputusan Tun Mahathir untuk mewujudkan Proton kedua. Guan Eng mengatakan ia adalah idea yang berbaloi tetapi wang itu tidak datang daripada kerajaan tetapi dari sektor swasta.

Tetapi siapa di sektor swasta akan melabur dalam sektor modal yang sangat intensif dan bersaing tinggi ini dalam pasaran kecil seperti Malaysia jika tidak ada jaminan insentif atau proteksionisme (dasar perlindungan) utama dari kerajaan?

Walaupun ia mungkin benar bahawa tiada dana kerajaan langsung akan digunakan, kemungkinan besar dana GLC dan bank kerajaan seperti KWSP, PNB, Bank Pembangunan, Bank Rakyat akan diminta mengambil kepentingan atau membiayainya.

Ini akan menjadi seperti ERL yang secara konsisten kehilangan wang sejak perlaksanaannya. Atas nama sahaja, ia adalah projek swasta YTL, tetapi akhirnya Tabung Haji dan Bank Pembangunan yang mengambil tanggungjawab untuk pembiayaan.

Ketika mengumumkan proton kedua di Jepun, Mahathir juga mengatakan bahawa proteksionisme diperlukan dan dibenarkan untuk sebuah negara kecil seperti #MalaysiaBaru. Oleh itu, kemungkinan besar semua cukai kereta akan kembali meningkat selepas dikurangkan oleh kerajaan Najib.

Sekali lagi, tidak mungkin kerajaan yang membiayai Proton kedua tetapi oleh rakyat melalui harga kereta yang lebih tinggi dan sepadan pembayaran pinjaman kereta. Ahli ekonomi mengatakan bahawa Proton akhirnya mengakibatkan kos kepada rakyat Malaysia biasa sehingga RM350 bilion kerugian sejak beberapa dekad oleh itu Rakyat harus bersedia untuk berkorban lagi demi kebanggaan negara kita untuk memiliki sebuah syarikat kereta.

Secara ringkas: Tubuh perusahan kereta oleh swasta - naikkan cukai kereta import untuk perlindungan - rugi - guna dana awam (duit rakyat) bayar pengusaha.

2. JEMAAH HAJI TAJAAN 1MDB HASIL DARI WANG YANG DICURI.

Mahathir sekali lagi berkata minggu lepas apabila dia mengumumkan bahawa tidak akan ada penajaan lagi untuk haji Haji bagi orang miskin kerana wang itu adalah daripada wang haram yang "dicuri."

Jika rakyat Malaysia tidak “uneducated” seperti apa yang dikatakan Mahathir baru-baru ini apabila dia mahu menjadi menteri pendidikan, ramai yang sudah tahu bahawa kenataan itu adalah tidak masuk akal.

Cuba fikir. Mahathir mendakwa wang telah dicuri dari 1MDB tetapi penajaan haji ini dibayar secara langsung oleh 1MDB.

Jadi, adakah 1MDB mencuri wang dari 1MDB supaya 1MDB boleh menaja jemaah haji?


3. MENTERI PERTANIAN MENGATAKAN BAHAWA HARGA DAGING DAN SAYURAN TURUN 30% HINGGA 50% SEJAK GST DUTURUNKAN KEPADA 0%
Saya tidak mahu menjelaskan terlalu panjang tentang kenyataan yang tidak masuk akal ini. Mana-mana rakyat Malaysia yang biasa pergi ke pasar atau pasar raya akan tahu bahawa ini tidak benar.

Malah, laporan berasingan dari kementerian pertanian sendiri mengatakan bahawa harga daging sebenarnya telah meningkat (tetapi harga tomato jatuh sedikit) dan menteri pertanian yang sama mengatakan bahawa ia adalah kerana peniaga tamak yang menaikkan harga barangan.

Tidak perlu memberi hujah-hujah yang panjang bahawa GST tidak pernah dikenakan pada daging mentah atau sayur-sayuran atau GST juga mungkin telah menyumbang kepada kos pengeluaran atau pengangkutan yang lebih tinggi.

Kenyataan dari menteri pertanian kita bahawa harga telah jatuh 30% hingga 50% tidak benar sama sekali.

Itulah sebabnya kita memerlukan pembangkang yang berkesan untuk terus menyuarakan dan menjelaskan bahawa kerajaan tidak seharusnya hanya berbohong kepada rakyat walaupun ramai rakyat Malaysia masih teruja dengan regim #MalaysiaBaru.



Read More

Teori konspirasi atau fakta?

Teori konspirasi atau fakta?
#RuleOfLaw #KaldaiDAP #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru #FaktaBukanAuta #PakatanPhitnah #Mahazalim #RasuahBanglo #SkandalTerowong #BAFIA

Kalau mampu guna akal, tidaklah spesis ini dikenali sebagai keldai DAP, pentaksub atau mahacai.

Apa yang susah sangat nak faham? Dah terang lagi bersuluh sedang berlaku percaturan untuk memastikan Najib masuk penjara walaupun tidak dapat dibuktikan bersalah beyond reasonable doubt — or to be found guilty even when proven innocent.

Let’s use common sense, something severely lacking among keldai DAP and mahacais:

Pertama, AG Tan Sri Apandi telah dipaksa bercuti (baca: dihalau keluar dari pejabat) tanpa apa2 bukti beliau melakukan kesalahan. There was no due process for him to be removed. Tommy Thomas tetap dilantik sebagai AG walaupun YDP Agong tidak berkenan (tapi akhirnya terpaksa setuju demi untuk mengelak krisis Perlembagaan dan pergaduhan antara kerajaan PH dan Istana). Mahathir enggan memberi nama calon2 lain untuk YDP agong mempertimbangkan selain Tommy Thomas. Basically Mahathir was telling YDP Agong take it or take it.

Ke-2, Daim (yang kononnya hanya penasihat tanpa kuasa) berlagak seperti PM atau YDP Agong bila memaksa Ketua Hakim Negara Tun Raus Sharif dan Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin letak jawatan . Kalau Ketua Hakim dan Presiden Mahkamah Rayuan boleh tunduk kepada “penasihat” apatah lagi arahan daripada menteri atau Perdana Menteri.

Ke-3, Arul Kanda dicutikan secara paksa juga (Addendum: or rather not allowed back to office - contract expires 30th June) walaupun tidak ada apa2 bukti beliau melakukan kesalahan. Kalau hutang negara pun boleh dimanipulasi oleh kerajaan PH, mudah sahaja untuk mereka memanipulasi rekod2 1MDB in his absence. Kita harap auditor 1MDB akan tetap amanah dan berintegriti kalau mereka diugut oleh mana2 “penasihat” kerajaan PH.

Ke-4, Mahathir mempunyai rekod cemerlang berjaya masukkan musuh2 beliau dalam penjara. Alhamdulillah syukur nampaknya ada hikmah sebalik pemansuhan ISA oleh Najib.

Ke-5, satu Malaysia sudah tahu lah konspirasi diterajui oleh Mahathir untuk mengguling Najib sebagai PM dan presiden UMNO. Mahathir sendiri telah mengakui bahawa Gani Patail telah mengeluarkan charge sheet untuk mendakwa Najib di mahkamah walaupun SPRM belum mengambil sebarang kenyataan dari Najib, iaitu tanpa melalui proses natural justice. Mukhriz juga telah mengaku Mahathir merancang untuk gulingkan Najib semenjak 2014 lagi — cuma dia buat-buat tak faham makna perkataan ‘konspirasi’.

Ke-6, sebaik sahaja kerajaan PH mula memerintah, Rafizi (melanggar peraturan perbankan) dan Lim Guan Eng (menghina mahkamah) terlepas dari hukuman mahkamah. Kita juga tahu ada niat untuk AG menarik balik pendakwaan rasuah Lim Guan Eng.

Kita semua juga nampak pelbagai keputusan dibuat dan tindakan diambil atas dasar politik dan kebencian pada bulan Ramadhan yang mulia apatah lagi setelah syaitan dilepaskan belenggunya sejak 1 Syawal.

While the PH government preaches the rule of law, what we are seeing is the application of the law of the jungle. Jangan lah jadi bangang tak nampak apa yang jelas dan nyata.

KESIMPULAN

So Najib akan masuk penjara kecuali kalau para hakim sebelum menjatuhkan hukuman panik last minute sebab teringat dan takut Tuhan. Tetapi ini juga boleh di circumvent oleh kerajaan PH dengan meletakkan orang yang tidak beriman, orang fasik atau orang yang tidak bertaqwa sebagai para hakim untuk mengadili Najib.

Sabda Rasulullah SAW:

“Hakim terdiri dari tiga golongan. Dua golongan hakim masuk neraka dan segolongan hakim lagi masuk surga. Yang masuk syurga ialah yang mengetahui kebenaran hukum dan mengadili dengan hukum tersebut. Bila seorang hakim mengetahui yang haq tapi tidak mengadili dengan hukum tersebut, bahkan bertindak zalim dalam memutuskan perkara, maka dia masuk neraka. Yang segolongan lagi hakim yang bodoh, yang tidak mengetahui yang haq dan memutuskan perkara berdasarkan kebodohannya, maka dia juga masuk neraka.” (HR. Abu Dawud dan Ath-Thahawi)

“Lidah seorang hakim berada di antara dua bara api sehingga dia menuju surga atau neraka.” (HR. Abu Na’im dan Ad-Dailami)

Orang2 fasik akan menggunakan berbagai cara untuk menimbulkan berbagai fitnah demi untuk menjatuhkan seseorang yang mereka benci. Mereka akan menggunakan pengaruh, kedudukan dan kuasa untuk menzalimi dan menganiayai sesiapa sahaja yang dibenci dengan berlindung sebalik undang2, rekod2 yang dimanipulasi dan saksi palsu. They will remove those who go by the book and replace them with those who will do their bidding -- some -- such as so-called "special officers" in the Finance Ministry who are willing to not be paid salary since access to confidential information and power are more valuable for their sinister purpose.

Pada masa yang sama, kita juga beriman dengan ayat 54 Surah Al-Imran:

وَمَكَرُوا۟ وَمَكَرَ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَيْرُ ٱلْمَٰكِرِينَ

"Dan mereka merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya), dan Allah sebaik-baik perancang (membalas tipu daya)."

Semoga Najib dan Rosmah dilindungi Allah SWT dari penipuan dan kezaliman orang fasik. Āmīn Ya Rabb.

Salam Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin.

Teori konspirasi atau fakta?


- MSS -
4 Syawal 1439H

----------------
http://pakdin.my/tag/konspirasi/
http://pakdin.mh/tag/rule-of-law
Read More