Anwar tidak tertawa 'bersama' Mahathir tetapi 'terhadap' Mahathir


'Dan inilah yang menjadi kebimbangan Mahathir. Sekiranya dia meninggal dunia tahun depan dan Anwar mengambil alih, apakah yang akan menjadi anaknya? Mahathir bimbang apabila dia tidak lagi ada, Kit Siang dan Guan Eng akan menghancurkan anaknya.'

Anwar menunggu waktunya. Beliau memberitahu orang yang rapat disekeliling beliau, "Biarkan Mahathir menikmati Krismas yang terakhir sebagai perdana menteri. Tidak pasti dia masih akan menikmati Raya sebagai perdana menteri atau tidak.

"Anwar tahu dia mempunyai sekurang-kurangnya separuh daripada ahli parlimen PKR dan kebanyakan ahli parlimen DAP bersamanya. Apa yang dia perlukan adalah ahli parlimen dari Sabah dan Sarawak untuk mendapatkan majoriti cukup. Dan beliau berharap dengan menjanjikan untuk memulihkan semangat MA63 dan memberi mereka 20% royalti minyak (dua perkara yang Mahathir tidak akan bersetuju) dia boleh mengalihkan sokongan Sabah dan Sarawak kepadanya.

Anwar tidak tergesa-gesa. Dia tahu dia tidak perlu menunggu sehingga Mei 2020. Dia telah bercakap dengan doktor di IJN dan mereka mengatakan kepadanya bahawa mereka bimbang bahawa Mahathir bekerja tanpa memperdulikan kesihatannya. Sesetengah doktor bahkan enggan merawat Mahathir jangan sampai meninggal dunia pada semasa dibawah pemerhatian mereka dan mereka akan dipersalahkan.

Bush Senior baru sahaja meninggal dunia pada usia 94 tahun. Anwar menyindir, mengikuti kayu ukur itu, Mahathir akan pergi pada tahun depan. Dan itulah bagaimana dan ketika Anwar berharap menjadi Perdana Menteri Malaysia kelapan.

Dan inilah yang menjadi kebimbangan Mahathir. Sekiranya dia meninggal dunia tahun depan dan Anwar mengambil alih, apakah yang akan menjadi anaknya? Mahathir bimbang apabila dia tidak lagi ada, Kit Siang dan Guan Eng akan menghancurkan anaknya.



http://pakdin.my/tag/anwar-ibrahim